СЕСТРА БРАТА НА ВЕЧЕРУ ЗВАЛА



 
Сестра брата на вечеру звала
Ајде брате са мном вечерати
Не могу ти сејо вечерати
Ја сам синоћ у механу био
И с Турцима кавгу заметнуо
Убио сам јединца у мајке
А цар неће ни сребро ни злато
Већ он тражи у замјену главу.
Опет сестра брату говорила
Ајде брате самном вечерати
Сеја има до четири сина
Једнога ћу зате оправити.
Кад у јутро јутро освануло
Мисли мајка којега ће сина
Радован јој прво радовање
Милован јој друго миловање.
Јово јој је књиге изучио
Симеун је најмлађи у мајке
Буди мајка Симеуна сина
Дик се срце синуло је сунце.
А Симеун мајци проговара
Не буди ме моја мила мајко
Ја сам ноћас грдан сан уснио
Ујаку ми крвави рукави
И крваве руке до лаката.
Опет мајка говорила сину
Дик се срце синуло је сунце
Ујак тебе у сватове зове
Да му будеш ђевер уз ђевојку.
Диже мајка Симеуна сина
Опреми му госпоцко ођело
Опреми му вилена ђогина
Припаса му свијетло оружје.
Оде момче пољем пјевајући
Оста стара мајка плакајући.
Отуд иду три Турчина млада
Један Турчин тихо проговара
Вид'те браћо зорнога јунака
Други Турчин опет проговара
Како ће га прежалити мајка.
Трећи шути ништа не говори
Сабљом ману осјече му главу
Паде глава у зелену траву
Мртва глава језик проговара.
Ој Бога вам три Турчина млада
Дигни те ме са зелене траве
Метни те ме ђогу у торбицу
И шаљите мојој старој мајци.
Нек' јој моја мртва глава каже
Да не спрема сина у ђеверство
У ђеверство ујково невјерство.





Повратак на ПОЧЕТАК                                                               Повратак на САДРЖАЈ